1. Jeste li član političke stranke i kako gledate na mogući upliv politike u sam rad kluba, s
obzirom na to da je Grad ipak još uvijek većinski vlasnik Hajduka?
- Nisam član niti jedne političke stranke i nadam se da se politika neće uplitati u Hajduk.
2. Koji su parametri kojima bi na kraju mandata ocjenjivali svoj rad u NO?
- Dakle, parametri su jednaki kao i za sadašnjeg predsjednika uprave čiji će se rad ocjenjivati kad bude
izabran NO. Postavljeni su ciljevi, postavit će se ciljevi. Predvidjet će se put kako doći do tih ciljeva i
pratit će se ispunjavaju li se ti ciljevi ili ne. Ovisno o tome kakvo će biti stanje u Hajduku nakon što
istekne mandat NO-u, znat ćemo koje smo ciljeve ispunili, a koje nismo.
3. Zašto mislite da ste dobar kandidat za NO, koje vještine mislite da su vam prednost za tu
ulogu, a gdje mislite da bi se još trebali educirati?
- Ja sam odvjetnik dugi niz godina. Držim da moje komunikacijske vještine i iskustvo mogu pomoći
boljitku Hajduka i kvalitetnom funkcioniranju Nadzornog odbora. Kao pravnik, nastojao bih iskoristiti
mogućnost koju statut daje NO-u da se osnuje komisija koja bi istražila nepravilnosti u poslovanju
Hajduka od 90-ih pa nadalje. Tko je sve oštetio Hajduk i za koji novčani iznos. Mislim da bi to imalo
veliku vrijednost. Ne samo preventivno, već i kao jedan stup srama po uzoru na listu poreznih dužnika
gdje bismo i na taj način prevenirali da se takve stvari događaju u budućnosti. Isto tako bih, kao
pravnik, dao inicijativu uvođenja regulacije visine naknade menadžerima igrača po njemačkom
modelu. Radi se o fiksnom postotku od bruto plaće, što je potpuno transparentno i vidljivo svima
javno i tu se mogućnost zloupotrebe maksimalno smanjuje. Ono gdje ću ja morati sebe dodatno
educirati, to je kroz sam način funkcioniranja Nadzornog odbora budući da nisam ranije bio član
nekog NO-a, ali imam volju pripremiti se kvalitetno i funkcionirati u najboljem interesu Hajduka.
4. Kako ocjenjujete trenutačno stanje u Hajduku i što biste vi drukčije napravili na mjestu
aktualnog NO?
- Uloga NO-a prema samom Statutu je vrlo kompleksna. Tu se puno po medijima ističe što je uloga
predsjednika uprave, što je uloga NO-a. NO se ne smije miješati u upravljanje i obrnuto. Međutim, ta
linija između nadziranja i upravljanja je vrlo tanka. Vi kad pogledate za što sve predsjednik uprave po
Statutu mora tražiti suglasnost NO-a, onda ćete vidjeti da taj NO u velikoj mjeri utječe na upravljanje
klubom. Sadašnje stanje u Hajduku je loše. Navijači su nezadovoljni, ja sam kao navijač Hajduka jako
nezadovoljan sadašnjim stanjem. Mislim da se godinama nije uspjelo napraviti pozitivni pomak.
Prvenstveno u smislu financijskog funkcioniranja kluba. Mi i danas imamo situaciju da se nalazimo u
jednom začaranom krugu gdje s jedne strane želimo imati mlade igrače iz svog pogona, a s druge
strane živimo od prodaje igrača. Čim se jedan igrač malo istakne, čim dođe za njega prva ponuda, on
prodaje jer je to jedini način da klub preživi. Sve dosadašnje uprave, svi dosadašnji nadzornici nisu
napravili dovoljno da bi se pronašao način financiranja kluba koji neće biti od prodaje igrača. Mislim
da smo jako zakazali s marketinškom službom. Služba za marketing je podcijenjena. Ne obraća se
dovoljno pažnje na jedan segment koji ima ogromni potencijal. Hajduk ima 40.000 članova, Hajduk ima dva milijuna navijača širom svijeta. Zašto služba za marketing ne koristi te okolnosti? Mi smo sad
imali situaciju da praktički od rujna prošle godine, otkad je Aljoša Bašić otišao iz Hajduka, nemamo
direktora marketinga. Direktor marketing će stupiti na funkciju 1. prosinca. To su nedopustive stvari i
to nas dovodi u ovu situaciju da mi moramo prodavati igrače. Cilj bi bio da se posveti pažnja
Akademiji, da naši mladi igrači igraju kao oslonac prve ekipe. Ja vam sad mogu nabrojati 15 mladih
igrača koji bi bez problema igrali prvu ligu i koji sigurno ne bi imali lošiji rezultat od ovoga koji sad
imamo. Mi dovodimo igrače upitne kvalitete i to smo ih doveli, čini mi se, samo zadnji prijelazni rok
18. Jedan od najboljih primjera kako to ne funkcionira dobro je ova situacija s Karlom Leticom. Vi
imate primjer da Karlo Letica bude posuđen u Rudeš, gdje je proglašen za najboljeg vratara druge lige
te sezone. S 18-19 godina momak se vraća natrag u Hajduk i njemu se ne ponudi kvalitetan ugovor. U
njemu se ne prepozna budućnost i oslonac Hajduka u narednih nekoliko godina. Isto tako i s Ivom
Grbićem. Na kraju mi dođemo do toga da se sedam vratara promijeni u tri mjeseca u Hajduku, pa
netko za to mora biti odgovoran! Meni i ova danas situacija nije jasna da brani Blažević koji ima 32
godine, a da Ljubić, koji ima 21 godinu, sjedi na klupi. To su neke stvari koje će predsjednik Huljaj
morati objasniti. On je odgovoran i za sportskog direktora i za trenera i za direktora marketinga. Ima li
on viziju? Kakvi su njegovi ciljevi? Kakav je plan? Što je on zacrtao? Što je od toga izvršio? Čini mi se da
puno toga nije izvršio. Morat će nam on to dobro objasniti. Ako objašnjenje bude uvjerljivo - u redu,
idemo dalje. Ako ne bude, morat ćemo imati promjene.
5. Koji bi prioritet NO trebao biti u prvoj godini mandata, a što bi se sve trebalo napraviti kroz
četiri godine?
- I u prvoj godini mandata i kroz četiri godine. Ja sam sad dio toga rekao u prošlom pitanju. Naglasak na
Akademiju, na mlade, kvalitetan odnos prema mladima, mladima ponuditi financijski aranžman u
kojem će i oni i njihove obitelji biti zadovoljni. Izabrati 30 igrača koji će biti oslonac i nositelj
budućnosti Hajduka u naredne četiri godine. Ja vjerujem da mi za svaku poziciju imamo barem dva
kvalitetna igrača, pridodati im još osam igrača koji bi bili iskusniji i koje sada imamo u pogonu i stvoriti
jednu momčad od 30 ljudi od kojih mi očekujemo boljitak i naslov prvaka. Ne mogu reći ove godine,
jer je sada sezona izgubljena. Do kraja ove sezone mi moramo to napraviti. Iduće sezone ta ekipa će
se već boriti za naslov prvaka. To je jedan cilj. Drugi cilj je financijska stabilizacija kluba. Huljaj je sad
najavio da će se trebati dizati kredit od 40 milijuna kuna. Moram reći da mi se u startu to ne sviđa.
Moramo vidjeti koji su njegovi razlozi za to. Marketing mora postati oslonac financija kluba. Hajduk
ima veliku mogućnost tu osigurati sredstva. Dovoljan je banalan primjer: božićni paket za navijače
Hajduka. Božićni paket, mali, u kojem bi bio kalendar, olovka, upaljač, zastavica, značka. Ja sam
uvjeren da bi svaki navijač to volio imati i da bi rado za to dao 100 kuna. A sad zamislite veliki paket u
kojem se nalazi potpisani dres omiljenog igrača, potpisana fotografija cijele momčadi, potpisana
nogometna lopta... Koliko bi navijači bili spremni dati za nešto takvo? Puno. I tu se može prikupiti jako
puno sredstava. Zašto se to dosad nije radilo? Zašto se to ne radi? To se mora raditi. Tako da ćemo tu
morati napraviti veliku promjenu i marketing će morati postati oslonac financija. Također sponzori.
Zašto se ograničavati na malo? Hajduk je svjetski brand. Zbog čega se ne bi potražilo sponzore izvan
granica Hrvatske? Vi ako napravite kvalitetnu prezentaciju: dva milijuna navijača, Split kao najljepši
grad Mediterana, turizam, Hajduk, Hajdukova povijest... Pa koja to velika tvrtka neće pokazati interes
za nešto takvo? Uzmite Lufthansu, uzmite AirFrance, Nestle. Sada imate trend u Zagrebu, jako puno
turista iz Azije dolazi. To je Koreja, Japan. Ja se čak sjećam da je Mato Neretljak osnovao turističku agenciju koja je povezana s Korejom. Možda se tu neka aviokompanija može zainteresirati da bude
sponzor Hajduka. Dakle, tu treba prići, treba biti aktivan, angažirati se. Tako da bi cilj NO-a i Hajduka
trebao biti: jaka akademija, zadovoljni mladi igrači i stvaranje financijske sigurnosti kroz maksimalnu
aktivaciju marketinga.
6. Koliko ste upoznati sa strateškim okvirom Hajduka i kako mislite da bi se trebao
implementirati?
- U osnovi sam vam to odgovorio kroz ova dva ranija pitanja.
7. Koliko transparentan mora biti rad NO i kako bi vi postigli tu transparentnost?
- Ja nisam čuo da bi ijedan NO neke velike kompanije javno objavljivao svoje planove, svoje rasprave
oko određenih odluka i tako dalje. Ono što je NO odobrio ili nije odobrio, vidi se već kroz
funkcioniranje uprave kluba. Jer predsjednik uprave, kao što smo rekli, mora tražiti od NO odobrenje
za jako puno stvari. Ne samo za financijske transakcije preko 1.5 milijuna kuna već za imenovanje bilo
koje osobe na neku bitnu funkciju u klubu. Tako da, načelno, ja sam protiv da se, recimo, zapisnici sa
sjednica NO javno objavljuju. Dopustio bih, iznimno, u određenim situacijama, gdje se o tome da
razgovarati koje bi to situacije bile, da se članovima NH omogući uvid u neki od zapisnika u aktualnom
trenutku - u sadašnjosti. Međutim, s protekom vremena, s jednim odmakom gdje to više ne bi
utjecalo na naše planove i našoj konkurenciji odavalo što mi želimo postići i što radimo, dozvolio bih
naravno. Bio bih za to da se post festum objave ti zapisnici javno. Da ljudi imaju uvid u ono što se
događalo i kako se događalo. Isto tako, što je sad već dio koji je iz upravljanja, što se tiče plaća igrača,
obzirom da se više manje sve zna tko što ima, i da igrači sami znaju tko što ima, bio bih za to da se
transparentno objavi koliko koji igrač ima plaću i koliko njegov menadžer ima proviziju.
8. Što bi ste napravili kad biste bili preglasani u odlučivanju u radu NO?
- Apsolutno bih demokratski poštovao većinu.